/files/00548/img/1616532571_49-p-fon-zima-59.jpg

Маршруты выходного дня

Никогда не забудем...

Экскурсия в школьный музей и к памятнику землякам, погибшим в годы Великой Отечественной войны.

Рекомендуемый возраст ребёнка: 5-7 лет

Вид маршрута: пеший

Расстояние: 1 км.

Продолжительность прогулки: по времени займёт от 1,5 до 2 часов.

С собой на прогулку нужно взять: фотоаппарат, воду, минимальный набор для перекуса, бумагу белую, блокнот, карандаши цветные, цветы для возложения к памятнику.

Место нахождения: аг.Заямное, пер. Солнечный.

Памятник землякам, погибшим в годы Великой Отечественной войны

Адрес: Государственное учреждение образования «Заямновская средняя школа» находится по адресу: 222671 Минская область, Столбцовский район, аг. Заямное, пер. Солнечный, 5.

График работы учреждения:

Будные дни 8.00 -18.00

Суббота с 8.30-19.00

Цель:

воспитание патриотических чувств,   пробуждение   интереса к культурно-историческому   наследию   родного   края.

Задачи экскурсии:

- способствовать формированию представлений дошкольников о военном прошлом страны, героях Великой Отечественной войны;

- познакомить с традициями празднования Дня Победы, Дня Независимости;

- сформировать понятие о значении традиции «Минута молчания»;

- воспитать чувство благодарности и гордости за великий подвиг нашего народа;

- формировать умение применять полученные знания в различных видах деятельности (игровой, изобразительной, конструктивной и др.);

- упражнять детей в соблюдении правил поведения и бережного отношения к памятным историческим местам.

Предполагаемый результат: проявление у детей интереса к истории своего края, чувства гордости за свою страну, её героев.

Описание маршрута:

  1. Остановочный пункт автобуса «Верхнее Заямное» Столбцовского района Минской области.
  2. Государственное учреждение образования «Заямновская средняя школа».
  3. Краеведческий музей ГУО «Заямновская средняя школа».
  4. Памятник воинам-землякам, погибшим в годы Великой Отечественной войны.

 

  1. От автобусной остановки начинаем движение налево. Напоминаем детям о правилах дорожного движения. Идём по левой стороне. Там расположен Заямновский сельский исполнительный комитет. Рядышком небольшая полянка, на которой можно поиграть.

Останавливаемся.

  1. Минутка любования: рассмотрите с ребёнком цветы на клумбах, полюбуйтесь красотой цветущей клумбы, ее разноцветием, ощутите аромат цветов.

Вопросы:

Какие растения растут на летней клумбе? Одинаковые ли они по окраске, высоте? Чем отличаются? Чем похожи? Где расположены (в центре, по краю клумбы)? и почему?

Игровое упражнение «Найди цветок, какой назову»: предложить детям на клумбе найти и показать цветок (герань, петуньи, бархатцы, и др.), рассказать о его внешнем виде.

  1. Предложите детям игру:

 «Садовник и цветы»

  1. 4. Продолжаем движение по направлению школы. Идём по стороне сельского совета. Заходим на территорию школы. Направляемся к краеведческому музею.

Спросим у детей кто из них был когда-нибудь в музее!?

Дадим определение понятию музей.

Музе́й – учреждение, занимающееся собиранием, изучением, хранением и экспонированием предметов-памятников естественной истории, материальной и духовной культуры.

Спросим знают ли дети, что такое краеведческий музей.

Краеведческий музей —это музей, объектом деятельности которого является документация и презентация исторического, природного и культурного развития определённого населённого пункта или географического региона.

Расскажем детям немного об истории нашего края.

Агрогородок Заямное (центр сельского совета). Заямновский сельский Совет образован в 1962 году. Включает 11 населённых пунктов. На территории  сельского совета находятся  Государственное учреждение образования «Заямновский детский сад», Государственное учреждение образования «Заямновская средняя школа»,  Государственное учреждение культуры «Слободской клуб-библиотека», Государственное учреждение культуры «Столбцовский районный центр народного творчества» д. Яблоновка.

Расскажем детям о ветеранах Великой Отечественной войны. (на стенде отображены фотографии тех земляков, которые сражались за свой родной край).

Соприкоснёмся с историей через вещи, принадлежавшие героям: медали, ордена, письма. Рассмотрим витрины с экспонатами.

Просмотрим альбомы с фотографиями.

После посещения музея отправляемся к памятнику почтить память земляков, погибших  в годы Великой Отечественной войны.

 У памятника

 Вопросы:

- Как называется место, куда мы с вами пришли?

- А как вы думаете, зачем был создан этот памятник?

- Правильно, в память о тех воинах-героях, которые погибли в борьбе за нашу Родину. Памятник воинам-землякам, погибшим в годы Великой Отечественной войны. Памятник установили по инициативе Районного Исполнительного комитета и общественной организации ветеранов Великой Отечественной войны в 1968 году. Имена погибших земляков высечены на памятнике.

Прочитайте эти фамилии. Возможно на памятнике есть фамилия вашего родственника.

Рекомендуем рассказать о дедушках и бабушках из вашей родни, которые участвовали в Великой Отечественной войне.

Их имена и имена тех, кто остался жить, занесены в книгу «Память», которая создана с помощью жителей всего Столбцовского района. С помощью средств  массовой информации: газеты «Прамень», радио «Говорят Столбцы», которые обратились к населению с просьбой приносить информацию о событиях Великой Отечественной войны, собрано множество материалов. Однако, взрослых живых свидетелей военных действий на сегодняшний день осталось очень мало и рассказать о том, что происходило в те годы, попросили детей войны...

Много лет назад на нашу страну обрушилась беда: огромная фашистская армия вторглась на территорию нашей страны без объявления войны. Это был летний воскресный день 22 июня1941 года. Светило солнышко, согревая землю своими лучами. Пели птицы, люди просыпались и строили планы, как провести выходной день. Ничто не предвещало беды. И вдруг из репродукторов донеслась страшная весть о том, что фашистская Германия напала на нашу страну.

Включаем звукозапись. Звучит голос Левитана: «Сегодня в 4 часа утра без объявления войны, германские войска напали на нашу Родину».

- Так началась война. Весь советский народ от мала до велика, встал на защиту своей Родины. Каждый день солдаты уезжали на фронт, со слезами на глазах их провожали близкие люди.

- Очень долгой и кровопролитной была эта война, много разрушений и горя она принесла. Защищали нашу Родину не только мужчины, оружие в руки брали и женщины, и дети. Многие погибли в этих сражениях, защищая свой дом, семью и родную землю. Наконец враг был побежден! Девятого мая закончилась война. В этот день каждый год мы празднуем День Победы, вспоминаем тех, кто остался на полях сражений, и тех, кто налаживал мирную жизнь.

Прочитайте детям стихотворения

о Победе. Е. Шаламонова

М. Исаковский «Здесь похоронен красноармеец»

К подножию памятников, к братским могилам, люди приносят цветы в знак благодарности. Давайте и мы возложим цветы. У людей есть традиция – чтить память героев минутой молчания (мальчикам снять головные уборы). Давайте тихонько постоим и помолчим.

Есть люди, которые прошли всю войну. Вернулись домой с фронта. Как мы их называем? (Ветераны)

- Правильно, это наши ветераны. Давайте о них тоже никогда не будем забывать. Девятого мая в столице Республики Беларусь в городе-герое Минск каждый год проходит парад посвященный Победе в Великой Отечественной войне. В День Победы и в День Независимости к памятнику в аг. Заямное приносят венки, цветы, проводят торжественный митинг. Обязательно поздравим наших ветеранов, и скажем им «спасибо».

- Каждый год 9 мая и 3 июля в честь воинов-освободителей гремит салют. Вечернее небо расцвечивается яркими праздничными огнями. Давайте и мы с вами зажжем салют.

Предложите перейти на площадку рядом со сквером для проведения подвижных игр.

Подвижная игра «Салют» 

Эстафета «Ловкие саперы». 

Игра «Доставь донесение в штаб»

После экскурсии побеседуйте с детьми

Мы побывали с вами у памятника погибшим воинам. Что бы вы хотели рассказать своим близким и друзьям о нашей экскурсии?

- Что нового и интересного вы узнали?

Предложите сфотографироваться на память.

Маршрут выходного дня «Никогда не забудем...»

Экскурсия в школьный музей и к памятнику землякам, погибшим в годы Великой Отечественной войны.

 

 

 

свернуть

Падарожжа ў Слабадскі клуб-бібліятэку.

 

 «Дзе захоўваюцца скарбы культуры»

Мэта: развіццё цікавасці да нацыянальнай культуры і сацыяльнага аб’екту бліжэйшага асяроддзя.

Задачы экскурсіі:

фарміраваць ўяўленні аб установах культуры, людзях, якія захоўваюць беларускія народныя традыцыі, фальклор, народныя промыслы;

далучаць да культурнай спадчыны Беларусі;

развіваць звязнае маўленне і цікавасць да беларускай мовы;

актывізаваць зносіны членаў сем'і ва ўмовах сумеснага семейнага адпачынку;

замацаваць правілы паводзін у грамадскім месцы; выхоўваць цікавасць да беларускай культуры і павагу да працы людзей.

Тып экскурсіі: сямейны маршрут выхаднога дня.

Від маршрута: веласіпедны, аўтамабільны.

Працягласць маршрута: 5 км.  На веласіпедзе каля 40 хвілін, на аўтамабіле – 15хвілін.

Пачатак маршрута ад прыпынка в. Сцяцкі

Аб’ект наведвання: Слабадскі клуб-бібліятэка

Адрас: аг. Слабада, вул.Цэнтральная, 21

Тэл.+375171733025

Графік работы:

Серада – нядзеля   з 10.00 да 19.00

Абед з 14.00 да 15.00

Выхадныя дні: панядзелак, аўторак

Узрост: 5 + 

Маршрут пачынаецца ад прыпынка в.Сцяцкі і заканчваецца ў аг. Слабада на вуліцы Цэнтральнай, 21. Працягласць маршрута 5 км.  На веласіпедзе каля 40 хвілін, на аўтамабіле – 15 хвілін

Маршрут пракладзены, адпраўляемся ў падарожжжа.

  1. Арыецір. Палевая дарога.

Каб с карысцю правесці час, дзецям прапануецца пагуляць у розныя гульні.

  1. Арыенцір. Памятны знак аг. Слабада

Звярніце ўвагу дзяцей, што вёска Слабада была заснавана ў 1575…… Зараз аграгарадок у Стаўбцоўскім раёне Мінскай вобласці. Уваходзіць у склад Заямнаўскага сельсавета, тут пражывае, каля,  494 жыхароў.

  1. Слабадскі клуб-бібліятэка

Загадка пра кнігу.

Пагаварыце з дзецьмі па пытанннях :

  • Чалавек якой прафесіі ведае ўсё пра кнігі? (Бібліятэкар)
  • Дзе працуе бібліятэкар? (У бібліятэцы)
  • Што такое бібліятэка? (месца, дзе захоўваюцца кнігі)
  • У чым заключаецца праца бібліятэкара? ( дапамагае выбраць патрэбную кнігу)

Біліятэкар знаёміць Вас с экспазіцыямі кніг, звяртае ўвагу на выставу кніг: «Беларускія народныя казкі»«Пісьменнікі – дзецям». Звярніце ўвагу, бібліятэкар павінен шмат ведаць пра літаратуру, пісьменнікаў, валодаць беларускай і рускай мовай.

Дома з дзецьмі пагуляйце ў гульні 

На базе Слабадскога клуба-бібліятэкі праходзяць выставы  народнай творчасці, працуюць гурткі «Пляценне» і «Ручнікі».

Заняткі гурткоў і майстар клас праводзіць загадчык Слабадскога клуба-бібліятэкі Віцько Людміла Іларыёнаўна

 

 

 

свернуть

Встреча у пруда.

 

Цель: обобщение и закрепление знаний об условиях организации и требований к походам выходного дня. Приобретение  первоначальных умений разработки схемы маршрута похода выходного дня по топографической карте.

Задачи:

  1. Закреплять знания об условиях проведения походов выходного дня, требований к ним.
  2. Формировать умения применять знания на практике: разработка конкретного маршрута на карте вместе со взрослыми.
  3. Развивать основные качества: память, внимание, логическое мышление.
  4. Воспитывать желание отдыхать вместе, уважать мнение старших.

Тип экскурсии: семейный маршрут выходного дня.

Вид маршрута: пеший.

Продолжительность маршрута: 2,5 км.

Начало маршрута: от остановки аг. Заямное

Объект посещения: пруд «Лесной»

Объект посещения находится в аренде ЧУП «СлавАвтоЛюкс»

Возраст: 5+

На территории созданы  все условия для отдыха на свежем  воздухе. Деревянный дом на 10-15 человек, беседки с барбекю, мангал, живописная природа, озеро, рыбалка, наличие спортинвентаря – все это даст огромный заряд бодрости для вашего организма.

 

 

 

свернуть

Журботная маці

Маршрут выхаднога дня   «Экскурсія да помніка «Журботная маці».

Мэта: выхаванне патрыятычных пачуццяў.

Задачы экскурсіі: пашыраць уяўленні аб Вялікай Айчыннай вайне, усведамленне агульначалавечых каштоўнасцяў – Мір ва ўсім свеце;

фарміраваць уменне гуманнага стаўлення да людзей;

выхоўваць павагу і талерантныя адносіны да прадстаўнікоў розных нацыянальнасцей, павагу годнасці ўсіх без выключэння людзей;

развіваць уменні выконваць правілы культуры паводзін у грамадскіх месцах;

актывізаваць зносіны членаў сям'і ва ўмовах сумеснага сямейнага адпачынку;

З сабой на прагулку трэба ўзяць: фотаапарат, ваду, мінімальны набор для перакусу,  кветкі для ўскладання да помніка, калонку для прослухвання песень пра вайну.

Тып экскурсіі: сямейны маршрут выхаднога дня.

Від маршрута: веласіпедны, аўтамабільны, пешы.

Працягласць маршрута: 2000 м.  На веласіпедзе – 10 хвілін, на аўтамабіле – 5 хвілін, пешша – 20 хвілін.

Працягласць экскурсіі: 1 гадзіна.

Пачатак маршрута ад прыпынка в. Канкаловічы.

Аб’ект наведвання: Ваеннае захаванне № 6400 «Брацкая магіла массавага знішчэння асоб яўрэйскай нацыянальнасці «Журботная маці».

Адрас: 2 км ад г. Стоўбцы па шашы Р2. (1.5 км ад прыпынка в. Канкаловічы)

Узрост: 5 +

Да пачатку экскурсіі прачытайце дзецям верш Я.Жуковіча “Да свята Перамогі”. Падрыхтуйце кветкі для ўскладання да мемарыялу.

У пачатку экскурсіі звярніце ўвагу дзяцей на тое, як правільна паводзіць сябе ў грамадскіх месцах. Таксама прапануйце дзецям успомніць правілы дарожнага руху па тэрыторыі, дзе пралягае дарожная частка.

Маршрут пачынаецца ад прыпынка в. Канкаловічы і заканчваецца каля Ваеннага захавання № 6400 “Брацкая магіла массавага знішчэння асоб яўрэйскай нацыянальнасці “Журботная маці”.

Дзецям неабходна расказаць пра тое, што на гэтым  журботным, страшэнным месцы  расстрэльвалі яўрэяў з горада Стоўбцы.

Яшчэ да пачатку вайны з 1933 года пачалося дзеянне нацысцкага рэжыму. Нацысты сцвярджалі, што немцы – “вышэйшая раса”, а яўрэі, цыгане, славяне (рускія, беларусы, украінцы), палякі і іншыя народы – “ніжэйшая”. Яны лічылі, што іншыя народы непаўнавартасныя  і  ўяўляюць небяспеку для Германіі. Менавіта гэтым яны апраўдвалі масавыя забойствы людзей.

Пазнаёмцеся з гістарычнай даведкай (Старонкі гісторыі).

Пасля вайны  ў 1951 годзе  на ваенным захаванні  № 6400 “Брацкая магіла массавага знішчэння асоб яўрэйскай нацыянальнасці” быў узведзены курган.

У 1994 годзе на кургане ўзведзены помнік ахвярам фашызма “Журботная маці”, якая  ліе слёзы па ўсіх  сынах і дачках Айчыны, якія сталі ахвярамі вайны. Мемарыял уключае  стэлу, памятную пліту і скульптуру “Журботная Маці”. Стэла напамінае аб 3000 забітых жыхароў, памятная пліта – вечную памяць. Брацкая магіла складае 50 м даўжынёй і 3 м шырынёй.

Нельга забываць пра тых,  хто прайшоў праз многія спыты і цяжкасці, альбо загінуў і даў нам магчымасць жыць коштам свайго жыцця.

Нібы зліваецца боль сённяшнні і той, былы... Пад курганам ляжаць 3000 яўрэяў: жанчын, старых, дзецей. У сорак першым тут быў супрацьтанкавы роў, які стаў магілай для ні ў чым непавінных людзей. Закопвалі і забітых, і параненых. Два дні, па сведчанні відавочцаў, дыхала зямля. У сорак другім – зноў  расстрэлы мірных жыхароў на гэтым месцы. І зімой сорак трэцяга – таксама. Фашысты забівалі мірных жыхароў не толькі тут.

Углядзіцеся ў трагічнае аблічча Маці. Пачуйце сэрцам жах і боль, журботу, бяссонны, як сумленне, голас маці-Радзімы.

Я маці. Я - Радзіма.

Як сумленне, я бяссона.

закатаваных людзей

Я чую кожны стогн.

Хай ведаюць каты,

Што няма свяцей закона,

Чым справядлівай адплаты закон.

(Мікалай Рыленка).

Мы не павінны забываць, як дасягнута наша Перамога,  якім коштам быў захаваны свет. Заўсёды помніць аб вартасці і годнасці людзей усіх нацыянальнасцяў.

Нашаму пакаленню варта браць прыклад з яшчэ жывых герояў Вялікай Айчыннай вайны. Яны падарылі ўсім нам будучыню. А без ведання свайго мінулага ніколі не будзе будучыні. Вечная памяць героям Вялікай Айчыннай вайны. І вялікі дзякуй ім. Гэта меншае з таго, што мы можам для іх зрабіць! Памятаць!

Прачытайце дзецям верш М. Пазнякова «Юнаму сябру»

Ушануйце ўсіх загінуўшых хвілінай маўчання, і ўскладзіце кветкі да мемарыяла

Падвядзіце вынік:

Пра што мы з вамі сёння даведаліся? (Адказы дзяцей).

Калі пачалася вайна? Скажыце якім коштам дасталася нашаму народу Перамога? (Адказы дзяцей).

Што вам болей за ўсё запомнілася (адказы дзяцей).

Выснова:

  1. Патрыятычныя пачуцці ўяўляюць сабой сукупнасць агульначалавечых каштоўнасцяў: паняцця любові, дружбы, дабра, праўды, годнасці ўсіх людзей любой нацыянальнасці.
  2. Выхаванне патрыятычных пачуццяў ёсць і будзе адным з галоўных складнікаў выхавання маленькага грамадзяніна.
  3. Поспеху ў патрыятычным выхаванні можна дасягнуць толькі тады, калі самі дарослыя будуць ведаць і любіць гісторыю сваёй краіны, расказваць аб ёй, быць прыкладам для сваіх дзяцей.

 

свернуть